السبت، 26 مارس 2011

الثورة المضادة والرعاة الرسميون

 قامت الثورة ووقع النظام او بمعنى اصح وقع رأس النظام وبعض الرعاة القدامى .. اه رعاة .. لو الواحد عمل اي مهرجان او ايفينت بيكون في رعاة للموضوع ده .. مش محبة طبعا ولكن علشان هيجيلهم من ورا الحدث ده مصالح اهم واكتر من الفلوس اللي هيحطوها كرعاية ..
فالنظام قبل كده كان ليه رعاة بيصرفوا على الدعاية ليه والمداراة على بلاويه .. وبيصرفوا بزمة كمان لانهم بيلموا بزمة برضو وطبعا كان واضح جدا الكلام ده زمان وخصوصا سنة 2005 لما احمد عز رعى حملة مبارك الرئاسية وصرف عليها حلو وبعد كده لم الغلة تمام..


 طيب دلوقيتي عز وشلته غاروا في داهية الحمد لله بس الناس اللي في النظام القديم ما ينفعش يستسلموا كده ويكبروا دماغهم ويسيبوا السبوبة اللي كانت بتأكلهم الالبلاتنيوم (الشهد سابقا) وحطوا بادجيت محترم علشان يبوظوا الثورة اللي الشتهم من على العزبة بتاعة اللي خلفوهم بس الرعاة الجداد دول يفرقوا عن اللي قبلهم (عز وشلته) لان الرعاة المرة دي خبرتهم اكتر ودهاءهم اكبر وبيعرفوا يلعبوا اللعب الوسخ على اصوله ..


طيب دلوقتي ايه المشكلة؟؟؟!!! .. المشكلة اننا افترضنا اننا اسقطنا النظام بالرغم من اننا اسقطنا مجموعة من الرعاة كانت بتشتغل بغشومية وطلعلنا رعاة جداد بيشتغلوا باحتراف وحاطين ميزانية مفتوحة وبيستغلوا اننا ادينا ظهرنا للثورة على اساس انها نجحت تماما وبيلعبوا هم بمساعدة امن الدولة اللي كان ماسك البلد وبيأمر يطاع


طبعا في اللي بيقول ايه يا عم الاحباط ده .. لا ابدا مش احباط .. ده اللي بيحفر حفرة ويسيبها شوية الهوا (الهوا مش واحد بيردم) ممكن يردمها .. يبقى لازم نقف نحرس اللي وصلناله ونكمل كمان لحد ما نخلص من كل الرعاة ويعرفوا ان الثورة ليها رب ثم شعب يحميها.


انا بطلب منكم انكم تساهموا في الموضوع ده بالمساهمة في حملة التوقيعات للقبض على الرعاة دول
.. ممكن توقع اونلاين
.. وممكن كمان تطبع الورقة دي وتجمع توقيعات من اللي حواليك وتسلمها بالتنسيق مع التليفونات الموجودة على مدونة نوارة نجم http://tahyyes.blogspot.com/


ما ينفعش يا جماعة نتهاون في الموضوع ده .. لان الناس دي بجد لو تم القبض عليها ومحاكمتها ساعتها بس تكون الثورة دي نجحت 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق